Kan du huske en tid, hvor der var mange Skoda-vittigheder i omløb?

Det var lidt ligesom med Ladaer eller en Trabant, om man ville – selvom sidstnævnte blev eftertragtet ret hurtigt efter murens fald – hvor man fortalte jokes om den type biler.

For de var kendte for ikke at være sårligt pålidelige, havde let til at gå i stykker, men siden de var billige, var de også lette at få fat i for jævne mennesker, om de købte dem fra nye eller brugt.

Man skulle jo komme frem og tilbage, og hvis man kun havde råd til en Skoda, så var det jo det, man måtte nøjes med.
Så kan det jo være, at man drømte om og sparede sammen til en bedre bil, og det understregede man så også for ens venner, at den her bil var mere af nød end lyst, at man ejede den.

Så hvem pokker havde ligefrem lyst til at være Skoda forhandler?

En Skoda-forhandler har meget at smile over nu om dage

For som Skoda-forhandler så arbejder man jo med den slags biler til dagligt, hvor man skal forsøge at sælge den bil – ny eller gammel – til andre mennesker.

Som mekaniker er man jo værdsat, om man er specialiseret i at fikse Skodaer, eller det bare er blandt de biltyper, man er god til at fikse, men at man ligefrem skulle forsøge at sælge den slags biler.

Det må da være dømt til at mislykkes.

Her skal man så huske på, at der er sket meget med udviklingen af Skodaer, så de både er blevet mere sikre, moderne og har bedre komfort i sig.

Derfor vil mange forskellige mennesker faktisk gerne eje sådan en Skoda af lyst, fordi bilmærket har fået et markant bedre ry end tidligere.

Derfor skal man skam ikke være ked af at være Skodaforhandler. Her har man et godt produkt at sælge.